Τετάρτη 6 Μαρτίου 2013

Η Ιταλία για τη ναξιακή σμύριδα

επιμέλεια: Μαρία Παπαγιάννη

O πρεσβευτής της Ιταλίας, δικηγόρος Alexandre Fubini,  γράφει στον δήμαρχο Νάξου με θέμα τη σμύριδα.  Το περιεχόμενο της επιστολής μεταφράστηκε από τα Γαλλικά και έχει ως εξής (με έντονα γράμματα εμφανίζονται οι προτάσεις που στο πρωτότυπο ήταν υπογραμμισμένες): "Με σκοπό να γίνει εισαγωγή από την Ιταλία της ναξιακής σμύριδας, έχω την τιμή να σας παρακαλέσω, κύριε Δήμαρχε, να μου πείτε, αν έχετε την καλοσύνη, το συντομότερο δυνατό: 1) αν οι Οίκοι που εμπορεύονται και εξάγουν το υπόψη προϊόν είναι πολυάριθμοι και ποιες είναι οι επωνυμίες τους 2) αν υπάρχει κάποια κοινοπραξία ή αν κάθε Οίκος δρα μεμονωμένα και για λογαριασμό του ή στο πλαίσιο κάποιου συνεταιρισμού. 3) αν ο συνεταιρισμός αυτός ή οι Οίκοι διατίθενται να παραχωρήσουν στον συνεταιρισμό που σκοπεύουμε να ιδρύσουμε υπό την δικαιοδοσία του Προξενείου το αποκλειστικό δικαίωμα πώλησης σε ολόκληρη την Ιταλία και αν ναι, ποια θα ήταν η ποσότητα που θα μπορούσαμε να εξάγουμε μέσα στη χρονιά και ποια η τιμή ανά καντάρι.  Θα ήθελα να προσθέσω, κύριε Δήμαρχε, ότι μέλος του συνεταιρισμού θα είμαι και εγώ κι ότι θα ήμουν ευτυχής να έχω τη δυνατότητα να πραγματοποιήσω μια τέτοια σημαντική εισαγωγή της σμύριδας στην Ιταλία προκειμένου να ευνοηθεί το εμπόριο της χώρας την οποία έχω την τιμή να εκπροσωπώ τα τελευταία 27 χρόνια.  Επιθυμούμε να συνεργαστούμε με τους ενδιαφερόμενους Οίκους το συντομότερο δυνατό προκειμένου να ξεκινήσει άμεσα η εμπορική δραστηριότητα.  Με την ελπίδα να λάβω σύντομα την απάντησή σας, σας παρακαλώ, κύριε Δήμαρχε, να δεχτείτε τις ειλικρινείς ευχαριστίες μου και την έκφραση της βαθύτατης εκτίμησής μου."

Σύρος, 19 Αυγούστου 1919 (Αρχείο Κοινότητας Νάξου, φ. 39Α)

Δεν υπάρχουν σχόλια: