Τη γνωστή μέθοδο του «πονάει κεφάλι, κόψει κεφάλι» (και μάλιστα με τσεκούρι) ακολουθεί ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης προκειμένου να λύσει το υπαρκτό πρόβλημα των αναθέσεων. Συγκεκριμένα, με το άρθρο 35, στο νομοσχέδιο «Ρύθμιση λειτουργίας της ταχυδρομικής αγοράς, θεμάτων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και άλλες διατάξεις», μπλοκάρει τη δυνατότητα, κυρίως, των δήμων να προχωρούν σε απευθείας αναθέσεις έργων για μικρά ποσά (μέχρι 20.000 ευρώ) και να παρεμβαίνουν για την άμεση αντιμετώπιση προβλημάτων και την εκτέλεση μικροεπισκευών σε σχολεία, στην αγροτική οδοποιία κ.λπ.
Αποτέλεσμα, όπως λένε οι ίδιοι οι δήμαρχοι, αφενός να μην μπορούν να παρέμβουν άμεσα για την εξυπηρέτηση των δημοτών τους αλλά και να αδυνατούν να εκτελέσουν τους προϋπολογισμούς και τα τεχνικά τους προγράμματα, τα οποία συντάχθηκαν βάσει της παρεχόμενης δυνατότητας απευθείας αναθέσεων μικρών έργων.
Το άρθρο 35
Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο άρθρο: «Η απευθείας ανάθεση ή διαγωνισμός μεταξύ περιορισμένου αριθμού προσκαλουμένων επιχειρήσεων ως τρόπος επιλογής εργοληπτικής επιχείρησης για την κατασκευή δημόσιου έργου αποτελεί εξαιρετική διαδικασία και επιτρέπεται μόνο» σε απόρρητα ή ειδικά έργα.
Αποτέλεσμα, όπως λένε οι ίδιοι οι δήμαρχοι, αφενός να μην μπορούν να παρέμβουν άμεσα για την εξυπηρέτηση των δημοτών τους αλλά και να αδυνατούν να εκτελέσουν τους προϋπολογισμούς και τα τεχνικά τους προγράμματα, τα οποία συντάχθηκαν βάσει της παρεχόμενης δυνατότητας απευθείας αναθέσεων μικρών έργων.
Το άρθρο 35
Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο άρθρο: «Η απευθείας ανάθεση ή διαγωνισμός μεταξύ περιορισμένου αριθμού προσκαλουμένων επιχειρήσεων ως τρόπος επιλογής εργοληπτικής επιχείρησης για την κατασκευή δημόσιου έργου αποτελεί εξαιρετική διαδικασία και επιτρέπεται μόνο» σε απόρρητα ή ειδικά έργα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου