Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2012

Νέες συγχωνεύσεις στο σχολικό ορίζοντα

   Αντιδράσεις και ποικίλα σχόλια έχει προκαλέσει το έγγραφο του Υπουργείο Παιδείας, που καλεί τους Διευθυντές σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης να κάνουν άμεσα τις προτάσεις τους για μεταβολές των σχολικών μονάδων. Μετά το πρώτο κύμα των συγχωνεύσεων, εκφράζονται ανησυχίες, κυρίως από εκπαιδευτικούς κύκλους, ότι ενδεχομένως να ακολουθήσουν και νέες καταργήσεις και συνενώσεις σχολείων.
   Ωστόσο, αν και είναι αρκετά νωρίς, θεωρείται πάγια τακτική του Υπουργείου να ζητά τις προτάσεις των Διευθυντών ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.

Πάντως, όπως αναφέρει το σχετικό έγγραφο, οι Διευθυντές οφείλουν μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου να έχουν υποβάλει προτάσεις για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων αρμοδιότητάς τους, τόσο στα Δημοτικά Συμβούλια, όσο και στο σύστημα καταγραφής του Υπουργείου. Το Δημοτικό Συμβούλιο θα πρέπει να γνωμοδοτήσει έγκαιρα και οι γνωμοδοτήσεις να διαβιβαστούν στο Υπουργείο έως τις 24 Φεβρουαρίου. Εισήγηση θα πρέπει να καταθέσουν και οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης έως τις 2 Μαρτίου.
  
   Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Νίκος Ράπτης δήλωσε στη «Ν» ότι «δεν έχει δοθεί καμία κατεύθυνση από το Υπουργείο Παιδείας ως προς το θέμα των συγχωνεύσεων και η διαδικασία αυτή γίνεται σε εθελοντική βάση των τοπικών κοινωνιών». Πάντως, ο κ. Ράπτης ξεκαθάρισε ότι, αν και θεωρεί ότι πρέπει να κλείσουν κάποια μονοθέσια σχολεία, δεν προτίθεται να εμπλακεί, αν προκύψει θέμα συγχωνεύσεων σχολείων στη Νάξο.
   Σύμφωνα με το έγγραφο που υπογράφει η Υφυπουργός Εύη Χριστοφιλοπούλου, τα κριτήρια συγχώνευσης είναι οι κτιριακές υποδομές και οι δυνατότητες ανάπτυξης αιθουσών διδασκαλίας, βιβλιοθήκης και λοιπών βοηθητικών χώρων στο νέο σχολείο που θα υποδεχθεί τους μαθητές. Επίσης, εκτιμάται η χιλιομετρική απόσταση, συνυπολογίζοντας  την κατάσταση του οδικού δικτύου, τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν και τη διάρκεια της διαδρομής, η οποία δεν πρέπει να ξεπερνάει τη μισή ώρα για τα Δημοτικά και τα 45 λεπτά για τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: